Lifestyle: Letošnji Božič bo minimalističen!

by - 09:36:00

Lučke, božični okraski - takšni ali drugačni, okrašeni nakupovalni centri in božična darila nas spremljajo že vse od jeseni. Tega "hype-a" nikakor ne razumem in ga nikoli ne bom. Letos sem se odločila, da bo letošnji božič zelo minimalističen, preprost. Zakaj? Če te zanima, beri naprej. 


December je prikazan kot najlepši mesec v letu, poln daril z veliko mašelco, pisanje na tone božičnih voščilnic, druženje družin, okraševanje smrekice in prižiganje lučk, da ne pozabimo tudi ogromno dobre hrane in pijače, ki teče v potokih. PA JE RES BOŽIČ TAKŠEN?

Veliko let sem tudi sama verjela v takšen božič in praznike, a zdaj, ko sem odrasla razmišljam in vidim stvari čisto drugače. Kako? Nekako tako... 

"Bliža se konec jeseni in nakupovalni centri že okrašujejo svoj interior s svetlečimi kuglami in lučkami, ki bodo privabile vse materialistične poglede ljudi. Jesen je čas, da se uredi božični kredit, da bo vse pripravljeno na božično nakupovanje dragih daril za otroke in vso družino. Hčerka želi Gucci šminko za 40 EUR, sin si želi novo konzolo za 600 EUR, žena pa sladko razvajanje v dvoje 400 + EUR v Termah, rekla je tudi, da rabi kljub polni omari nova oblačila in, da nujno more obiskati Emporium + 500 EUR. Da ne pozabima, se še morema ustaviti na Pošti za voščilnice za celo družino. Joj pa še nove okraske za jelko rabimo, nekaj narezkov in vina za prijatelje, kuhali ne bomo, šli bomo jest v restavracijo. Joj pa še okraske za hišo rabimo!"

Nikoli nisem bila vzgojena v materializmu, mogoče tudi od tukaj izhaja moja skromnost glede praznovanja božiča in vseh ostalih praznikov. Ne samo, da je porabljenega veliko denarja za obdarovanje, vsekakor požre tudi veliko energije za nakupovanje in organiziranje. In ravno zato bo moj božič letos preprost, minimalističen.


Kot otrok sem se vedno veselila božičnega jutra in odpiranja daril, tako kot najbrž vsak od nas, kajne? Pri nas obdarovanje nikoli ni bilo pretirano, vsak je dobil par toplih nogavic, kaj sladkega, sadje in mogoče kakšno mini presenečenje. Letos sem se odločila, da bo tako tudi ostalo. Brez iskanja neuporabnih daril in norenja po trgovinah. Odločam se med domačimi piškoti, DIY stekleničko s setom za manikiro, dišečimi svečkami, za piko na i pa še nekaj sladkega. Skratka nič drastičnega, a uporabnega. Več energije bom letos vložila v risanje nasmehov na obraz socialno ogroženim družinam, saj v naši občini Ljutomer (beri "mladim prijazna občina") NI organiziran niti en dobrodelni dogodek na to temo. Vsi vemo, da so med nami ljudje, ki si ne morejo privoščiti niti toplega obroka, kaj še le daril za svoje otroke, zato bom letos temu posvetila največ svoje božične energije. Nekaj paketkov imam že pripravljenih, nekaj zavijanja daril pa še me čaka. Komaj čakam, da nekomu pričaram nasmeh na obraz in podarim kaj lepega, uporabnega, toplega in plišastega. Na to temo bom spisala tudi posebno objavo, saj želim to dobrosrčnost in toplino prenesti tudi na vsakega izmed mojih bralcev in sledilcev in kakšnega tudi nagovoriti k takšnim akcijam.






Sledi pa še nekaj napotkov za čimbolj preprosti božič, ki bi jih prav tako rada delila z vami, mogoče komu od vas pomagam ali vas navdušim za preproste, brezskrbne božične praznike. 

1. Bodi iskren glede svojih prepričanj 

Sama sem vedno iskrena in direktna, zato tudi vedno delim svoja prepričanja in želje.  Dobro je s svojo družino in sorodniki deliti to, da ne potrebuješ nepotrebnih stvari, ki bodo zavzele ves prostor na policah oz. daril nasploh. Pomembno je, da spoštujemo in cenimo stvari, ki jih imamo in, ki nam pomenijo največ. 

2. Čim manj božičnih okraskov

Letos sem prav tako manj posvečala časa samemu okraševanju. Dekoracije in lučke imam precej rada, ves tisti kaos in nered pri okraševanju me nikoli ni motil, vendar pa letos tega ni bilo. Celo prej sem postavila jelko in jo okrasila, ponavadi smo to delali res, ko nam je že tekla voda v grlo in poleg vsega nereda in napetosti v ozračju smo se večkrat tudi sporekli, zato sem letos vzela vajeti v svoje roke. 

Namesto polne jelke okraskov sem letos to zamenjala z lučkami, nekaj zlatih kuglic, ročno izdelanih keramičnih angelčkov ter zvezdo na vrhu - čisto dovolj. Tudi v svoji sobi nisem pretiravala, čeprav sem nekoliko hotela. Namesto svetleče rdečo-zelene verige in vseh ostalih okraskov sem letos samo okrasila konec zaves z rdeče-zlatim angelčkom z zvončkom ter na okensko polico položila mini rdečo verigo z zvezdicami, ki pričara božično vzdušje.


3. Ne bodi ena izmed ovčic

Zame darila niso nekaj, kar mi pričara nasmeh na obraz. Bolj pomembna mi je bližina ljubljene osebe, stisk roke, objem, sprehod v naravo, ogled kakšnega božičnega filma ali druženje s prijatelji in družino. Vsi vemo, da nam televizija, nakupovalni centri ter revije prav vsiljujejo praznovanje materialističnega božiča in nasploh praznikov. Ljudje sledimo temu kot ovčke, ki gredo v zakol, kot, da nimamo druge možnosti. PA JO IMAMO! Podari tistim, ki si tega ne morejo privoščiti. Nasmej koga z majhno pozornostjo, pa če tudi je samo čokolada. Objemi nekoga, ki ga imaš rad in mu to povej - to je definitivno lepše darilo od katerega koli drugega.


Pa še za konec... Zakaj je ravno božič čas, ko se družina zbere in druži? Definitivno bi tako moglo biti prav vsak dan. Vsak dan bi mogel biti poseben, čudovit, napolnjen z veliko pozitivne energije ter ljubezni, ki je ne samo občutimo, ampak tudi pokažemo. Zakaj se sveti samo božič? Vsak dan bi mogel biti osvetljen z lučkami in toplino. In kar je najbolj zastrahujoče...ob tej božični naglici in egoizmu, materializmu pozabimo na tiste, ki to najbolj potrebujejo. 

P.s. Naj omenim, da nikogar ne obtožujem, če božič in praznike praznuje kako drugače, v izobilju vsega. Takšno je samo moje prepričanje o božiču in tako sem se ga odločila praznovati jaz. 

Kakšen pa bo letos tvoj božič? Kakšne so vaše tradicije in kako ga praznujete? 

Se beremo naslednjič, 





You May Also Like

3 comments